środa, 25 marca 2020

UCZ Ę SIĘ W DOMU -arch 1

Czas: PIĄTEK 27.03
J.POLSKI I PRZYRODA
Temat: Opiekunowie przyrody

Przeczytaj tekst z podręcznika s. 75 "Przygody małej biedronki"
Wykonaj ćwiczenia z ZĆw str 54 ćw1 i str 55 ćw.2
Na poprzednich zajęciach poznałeś etapy życia biedronki i motyla (prezentacja i komiks).

Teraz czas na pracę plastyczno - tchniczną i utrwalenie wiadomości. Przedstawisz cykl rozwoju motyla albo biedronki. Wykonaj pracę przestrzenną. Technika i materiały dowolne. Możesz wykorzystać plastelinę, modelinę, masę solną, makaron, ryż, wycinanki .... co chcesz. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. Pamiętaj, aby każdy etap rozwoju danego owada podpisać, np. jajeczko, larwa, poczwarka, biedronka. 
Pracę sfotografuj i importuj na nasz padlet TUTAJ, rubryka :BIEDRONKI I MOTYLE.
 Nie zapomnij się podpisać. Powodzenia!


Czas: CZWARTEK 26.03

J.POLSKI I PRZYRODA

Temat: Wiosenne przemiany
  • Przeczytaj tekst -podręcznik s. 70 "A to zmartwienie". Zastanów się jakiego zjawiska
    w przyrodzie dotyczy to opowiadanie?
  • Obejrzyj prezentację i komiks: "Etapy rozwoju biedronki"  i  "Etapy rozwoju motyla"
  • Ustal kolejność zdarzeń w opowiadaniu "A to zmartwienie" - podręcznik s. 70 ćw.2.
    We właściwej kolejności zapisz do zeszytu.
  • Czy umiesz rozpoznać zdanie? GRAJ: TUTAJ
  • Wykonaj ćwiczenie ZĆw, str51 ćw.2 
MATEMATYKA
Temat: Kolejność wykonywania działań. Zadania tekstowe.

Rachunek pamięciowy: GRA -TUTAJ
Rozwiąż zadania (zeszyt ćwiczeń z motylkiem)
 str. 40 zad.1,2,3 ;  str. 41 zad 1 i 2

MUZYKA
Temat: Obrazy inspirowane muzyką.

Przygotuj kartkę, kredki lub farby. Usiądź wygodnie. Włącz głośniki, zamknij oczy i posłuchaj utworu Antonio Vivaldiego "Wiosna" - TUTAJ. Jakie obrazy zobaczyłeś/aś w swojej wyobraźni? Włącz muzykę jeszcze raz i narysuj to, co zobaczyłeś/aś.  Gotową pracę sfotografuj i umieść w naszej galerii: TUTAJ

WF
Ruch przy muzyce - Wiosna, wiosna urodziły się motyle - baw się razem z prowadzącą.

Czas: ŚRODA 25.03
J. POLSKI i PRZYRODA
Temat: Wiosenne przemiany.
MATEMATYKA
Temat: Powtarzamy, utrwalamy. Kolejność wykonywania działań.
WF
Baw się i ćwicz 





Czas: PONIEDZIAŁEK 23.03 i WTOREK 24.03 

WF
Zakręć kołem 3 razy i wykonaj zadania KOŁO FORTUNY

J. POLSKI i PRZYRODA
Temat: Wiosenne przebudzenie

  • Przeczytaj teksty z podręcznika s. 58 i 59. Zapoznaj się z prezentacją TUTAJ  i wykonaj ćwiczenia.  Otwórz Zeszyt ćwiczeń - str. 43 , ćwiczenie: 1 i 2
  • Obejrzyj film "10 faktów o wiośnie"
  • GRA - Wiosenne kwiaty
  • Przygotuj mapę myśli zatytułowaną  WIOSNA. Dołącz do niej wszystkie skojarzenia związane z wiosną. Możesz taką mapę narysować, możesz wykorzystać znane Ci narzędzia komputerowe. Twoja mapa może być ozdobiona rysunkami lub inną grafiką.
    Oto przykład bardzo ogólny i dotyczy innej pory roku: 
  • Swoją mape umieść w naszej prezentacji. Nie zapomnij się podpisać. TUTAJ . Pod każdym slajdem zostawiam komentarz związany z oceną pracy. Ty również możesz zostawiać pytania i odpowiedzi.
Twoja mapa może być oryginalna i bardzo bogata. Liczę na Twoją kreatywnośc i wiedzę. Wierzę,że zawrzesz w niej wszystkie informacje o wiośnie.

  • Przeczytaj z podręcznika tekst " Poszukiwania wiosny" - str 60, wykonaj ćwiczenia ze strony 45.

ED. SPOŁECZNA
  • Przeczytaj tekst z podręcznika "Chlapacze". Zastanów się, jak zorganizować sobie naukę w domu, aby mieć czas na zabawę i przyjemności. Wymyśl i zapisz zdanie lub zdania na ten temat, które mogłyby być mottem przewodnim dla Ciebie. Zapisz je w tym dokumencie w odpowiedniej rubryce z Twoim imieniem. TUTAJ . Za jakiś czas zajrzyj i przeczytaj moją odpowiedź. W
MATEMATYKA
Temat: Powtarzamy, utrwalamy. Kolejność wykonywania działań.

  • Trening rachunkowy.
- Słowa, które musisz znać. Gra TUTAJ
- Mnożenie i dzielenie w zakresie 100 - GRA TUTAJ
  • Przypomnij sobie zasady, w jakiej kolejności będziesz wykonywać poszczególne działania.Jeśli nie pamiętasz, sprawdź na tej stronie TUTAJ. Możesz też wykonać interaktywne ćwiczenia z komnaty Królowej Matematyki.
  • Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń ( z motylkiem) . Rozłóż pracę na dwa dni.
- str. 34: zad. 1, 2 i 3
- str 35: zad.1,2 i 3

INFORMATYKA
Poznajemy nowe narzędzie do współpracy

  • Zrób zdjęcie opowiadania, które napisałeś w zeszycie: "Gdyby ryby miały głos"
  • Umieść je na jamboard  TUTAJ wg instrukcji. 

  • Niestety złośliwy chochlik (chcę wierzyć, że zewnętrzny, bowiem nie chciałabym stracić do Was zaufania) niszczy nam tablicę usuwając drugi raz jej zawartość. Na szczęście uytworzyłam kopie  niektórych plików. Nie zdążyłam zapisać prac: Huberta, Estery i Tomka. Dlatego są tylko miniatury z zrzutu poprzedniej wersji. Prace zostały przeze mnie sprawdzone.  Jeżeli ktoś zechce jeszcze dołożyć pracę do tablicy, musi poprosić rodziców , aby ze swojego konta poprosili o dostęp do tablicy jamboard. 
  • Chcę Wam powiedzieć,że ja jako moderator śledzę, kto i kiedy dokonuje zmian na tablcy. Wyświetla się również ID komputera.. Nie jesteście w sieci anonimowi, pamiętajcie o tym.
Kliknij pokazaną na zdjęciu ikonkę. - importuj obrazek - czyli Twoje opowiadanie. Zmniejsz obrazek, aby nie zajmwał dużo miejsca (kliknik w obrazek i zmniejsz). Ustaw go w odpowiednim miejscu. Pamiętaj,że inni też będą umieszczać swoje prace na naszej tablicy.
Kliknij kolejną ikonkę wskazaną na zdjęciu - dodaj notatkę. Wybierz kolor tła noatatki. Napisz swoje imię. Zmniejsz notatkę podobnie jak obrazek.

Nałóż notatkę na zdjęcie opowiadania.
- wzór mojej pracy z guzikiem. Powodzenia!



2 komentarze:

  1. Jestem pod ogromnym wrażeniem przygotowanych przez Panią materiałów. Czy mogę wykorzystać je w swojej pracy?

    OdpowiedzUsuń